3D Secure

3D Secure reprezintă un program dezvoltat la standarde internaționale pentru a efectua tranzacții securizate cu cardul pe internet.

Pentru cardul dumneavoastră VISA Electron, Visa International a dezvoltat propriile programe de siguranță pentru cumpărături online pe baza modelului 3D Secure, sub numele de  “Verified by VISA”.

 

Principalele avantaje ale 3D Secure sunt:

 

  • Utilizarea cardului online nu are nevoie de software sau de hardware specializat, ci doar de acces la internet;
  • Siguranță sporită împotriva utilizării online a cardului in mod abuziv sau neautorizat de către terți;
  • Transferul sigur al informațiilor de plată în timpul cumpărăturilor online;
  • Un control mai mare asupra autorizării plăților;
  • Numai titularul cardului are acces la parola pentru plăți online, denumita si IPIN (Internet Personal Identification Number);
  • Titularul cardului este singurul care poate autoriza tranzacțiile efectuate pe site-uri care acceptă plata prin serviciul Verified by VISA;
  • Comerciantul nu are acces la informațiile de securitate solicitate pentru autorizarea plății.

 

Pașii necesari pentru înrolarea și efectuarea primei plăți prin intermediul Verified by VISA sunt următorii:

 

1.       Alegeți produsele sau serviciile pe care doriți să le achizitionați și accesați plata cu cardul.

2.       Pe pagina de plată a site-ului introduceți datele solicitate și faceti click pe butonul pentru confirmarea plății.

3.       Dacă site-ul acceptă serviciul de Verified by VISA, va apărea o fereastră în care vi se va solicita să introduceți următoarele informații:

  • CNP – poate fi Codul Numeric Personal, seria și numărul Pașaportului (pentru persoane fizice);
  • Numărul de înregistrare la Registrul Comerțului (pentru persoane juridice);
  • ID client – este codul de client alocat de bancă (dacă nu îl cunoașteți, puteți să îl solicitați la ghișeele băncii sau contactând serviciul Call Center la numărul +4021 201.55.55, în intervalul 8:00 – 18:00);
  • Data nașterii titularului cardului – în formatul an/lună/zi;
  • Data expirării cardului (an/lună) (vezi exemplu AICI).

4.       În cazul în care datele introduse sunt valide, va apărea o fereastră cu datele de bază ale tranzacției în care vi se va solicita setarea unei parole pe care trebuie sa o rețineți. Această parolă va fi necesară ori de câte ori veți face o plată online cu cardul pe un site securizat. (vezi exemplu AICI)

5.        După verificarea corectitudinii detaliilor tranzacției și confirmarea parolei, prin accesarea butonului Submit, plata se va finaliza.

6.     În cazul în care doriți anularea înrolării în 3DSecure, trebuie să accesați butonul Cancel ( vezi exemplu AICI și AICI ). Ulterior accesării butonului Cancel sunt posibile urmatoarele variante, în funcție de alegerea comerciantului de la care doriți să achiziționați bunuri și/sau servicii:

  • Dacă comerciantul nu acceptă tranzacția fără condițiile de securitate aduse de 3DSecure, atunci tranzacția se va anula;
  • Dacă comerciantul acceptă tranzacția fără condițiile de securitate aduse de 3DSecure, atunci tranzacția se va finaliza.

7.       În cazul în care sunteți deja înrolat în 3D Secure și apăsați butonul Cancel, tranzacția se va finaliza cu achiziția bunurilor sau serviciilor, fără verificarea elementelor de securitate aferente serviciului 3D Secure.

 

Pașii necesari pentru efectuarea plăților ulterioare înrolării cu cardul pe site-uri securizate:

 

1.       Alegeți produsele sau serviciile pe care doriți să le achiziționați și accesați plata cu cardul.

2.       Pe pagina de plată a site-ului introduceți datele solicitate și faceți click pe butonul pentru confirmarea plății.

3.       În cazul în care datele introduse sunt valide, va apărea o fereastră cu datele de bază ale tranzacției și vi se va solicita să introduceți parola stabilită anterior. (vezi exemplu AICI).

4.       După verificarea corectitudinii detaliilor tranzacției și confirmarea parolei, prin accesarea butonului Submit, plata se va finaliza.

 

Informații utile privind parola:

 

  • Parola pentru serviciul Verified by VISA se setează la prima tranzacție efectuată pe un site securizat, în timpul cumparaturilor.
  • În cazul în care uitați sau ați introdus parola greșit de 3 ori consecutiv, vă rugăm să contactați serviciul Call Center ProCredit Bank la numărul +4021.201.55.55, de luni până vineri, în intervalul 8:00 – 18:00, pentru a fi resetată. Ulterior, puteți stabili o nouă parolă în timpul următoarei achiziții online pe care o veți efectua pe un site securizat.
  • În cazul în care aveți suspiciuni cu privire la securitatea parolei dumneavoastră, aveți posibilitatea de a o modifica, accesând link-ul: https://acs.quipugmbh.com/