Raportează o încălcare
„Whistleblowing” este termenul utilizat atunci când orice angajat al ProCredit Bank S.A., un partener de afaceri sau orice altă persoană interesată comunică informații obținute într-un context profesional, cu scopul de a preveni materializarea unor evenimente potențiale sau pentru a dezvălui detalii referitoare la evenimente deja materializate, care se referă la derularea activității Băncii și care constituie încălcări ale reglementărilor interne și/sau a prevederilor legale.
Acesta este un canal special de raportare dezvoltat în conformitate cu prevederile Legii 361/2022 privind protecția avertizorilor în interes public, respectiv Directiva EU 2019/1937.
Ce se raportează
- Infracțiuni din sfera criminalității financiare (fraudă, deturnare de fonduri etc);
- Corupție sau mită, conflicte de interese;
- Încălcarea regulamentelor interne/legislației naționale sau internaționale de către un salariat sau de către o persoană fizică sau juridică care acționează în numele și pentru Bancă;
- Încălcarea reglementărilor privind valorile mobiliare și piața (utilizare abuzivă a informațiilor privilegiate, manipulare a pieței, diseminarea de informații false);
- Spălare de bani/ finanțare a terorismului;
- Securitatea datelor, informații confidențiale, falsificarea de documente etc.
Canale de raportare
Angajații, partenerii de afaceri și clienții pot să raporteze astfel de probleme prin E-mail: Rou.Whistleblowing@ProCredit-Group.com sau utilizând formularul de mai jos.
În cazul în care sesizarea necesită intervenția imediată a unei autorități sau nu a fost soluționată satisfăcător, vă puteți adresa prin următoarele canale externe:
– Agenția Națională de Integritate (ANI) – platforma online: https://avertizori.integritate.eu/; e‑mail: avertizari@integritate.eu.
– Banca Națională a României – secțiunea „BNR avertizari de integritate”.
– Banca Centrală Europeană (pentru încălcări ale legislației relevante a UE) – external online whistleblowing platform.”
Protecția și Confidențialitatea:
Avertizorii de integritate nu vor fi in pericol de concediere, de a fi sancționați disciplinar, contractual sau în orice modalitate. Identitatea acestora va fi protejată, chiar dacă se constată că cele sesizate nu se confirmă, cu condiția:
- să acționeze cu bună-credință;
- să creadă, pe baze rezonabile, că informația este corectă;
- să nu facă sesizarea cu rea-credință sau cu scopul de a obține o recompensă ori un câstig personal;
- să nu facă sesizarea cu scopul de a se exonera de o eventuală răspundere legală/ procedurală.
Se va avea în vedere ca prin simpla sesizare nu se înlătură potențiala vinovăție a avertizorului de integritate, însă acesta poate beneficia de circumstanțe atenuante considerând faptul că a ales să sesizeze faptele respective.
Banca va procesa toate rapoartele sau dezvăluirile de informații în mod similar, cu bună credință, în mod neutru și eficient.
Atenție !!! Acest canal NU este utilizat ca un canal de reclamații și petiții referitoare la produsele și serviciile băncii.